שי ואריה – החתונה החברתית שלנו בטבע

שי ואריה - החתונה החברתית שלנו
צולם ע״י מורן קורן גודמן

ההתחלה: התייעצנו עם חברים שהתחתנו בחתונה חברתית והדבר הראשון שלמדנו הוא שכדאי שיהיה לנו "מפיק" או מישהו שיעזור לנו עם הנושא של האוכל בחתונה החברתית.

למרות שהיה לנו ברור שאנחנו רוצים להפיק את החתונה בעצמנו, הבנו שצריך שיהיה שם מישהו שיעזור לנו עם כמויות האוכל, השכרת ציוד למטבח, שולחנות, צלחות ועוד (בעצם מישהו שיחליף את הקייטרינג). 

הפקה: נפגשנו עם שתי מפיקות של חתונה חברתית וזה הרגיש לנו לא הכי מדויק לנו, כבר מעט מסחרי.. רצינו שזה יהיה ממש שלנו. ככה נולדה לה מערכת היחסים עם אדווה היקרה שהתחתנה לפני כמה שנים בחתונה חברתית (היא היתה בעבר מנהלת אירוע בחתונות ובעלת תשוקה לתחום ועם סיוע וליווי של חברה שמומחית בעולם החתונות החברתיות זה הצליח ובגדול!).
היא היתה הגורם המקצועי שעזר וליווה אותנו מבחינת כמויות אוכל, ציוד קייטרינג ומטבח והיתה מנהלת האירוע ביום החתונה. במילה אחת- מושלמת!

השכרת ציוד: חברת "הרמוניה". מומחים ומקצועיים בכל תחום הציוד לחתונות חברתיות. 

אוכל: לקבלת הפנים קנינו ירקות, לחם ועלי גפן. אמא של שי הכינה ממרחים, חברות חרוצות הכינו סושי.
האורחים הביאו אוכל לארוחה המרכזית (מספרים שהיה טעים ברמות על ונשאר המון אוכל) וקינוחים (כנ"ל וכנ"ל). לארוחת לילה הבאנו את פיטרסון מיודפת עם פיצות אישיות – שכמעט ולא אכלו מרוב שהיו מלאים מהאוכל הטעים 🙂

דיג׳יי אודי ארליך - חתונה חברתית
צולם ע״י מורן קורן גודמן

דיג'יי: אודי ארליך הוא גם חבר ילדות וגם אשף בעולם הריקוד החופשי. היה זה רק טבעי להיפגש איתו ומשם כבר היה ברור שהוא זה שירגש ויעשה לנו שמח. מיותר לציין שלא התאכזבנו.

פריסת חשמל: תאורה – הגברה: "שומעים חזק". אולי לא הכי זולים שהיינו מוצאים בשוק בצפון – אבל ידענו שאנחנו יכולים לסמוך עליהם בעיניים עצומות מהמלצות של חברים.
כאן שיחררנו ואמרנו שנוציא מעט יותר בשביל השקט הנפשי. היו מדויקים לנו ובלי יותר מדי דין ודברים קלטו את הראש שלנו והיו תותחים. 
צלם: מהיכרות אישית היה לנו ברור שנשכור את שירותיה של מורן. האישיות והגישה שלה היו חשובים לנו מאוד, אפילו יותר מהפן המקצועי והתוצאה של התמונות. גם כאן היינו יכולים למצוא ספק זול יותר, אבל היה לנו חשוב שילווה אותנו מישהו שאנחנו מכירים וסומכים, באווירה טובה, נעימה, לא מלחיצה, פתוחה לדרך שלנו.
 והתוצאה של התמונות בכלל- מושלמת!

בר אלכוהול: התלבטנו רבות אם לעשות לבד את הבר – לקנות לבד את השתייה ולהשכיר את שירותיהם של כמה ברמנים. אחרי שחברה עם ניסיון בתחום לא היתה פנויה וראינו כי הנושא הזה ממש מלחיץ אותנו, ולא לנו ולא לאף אחד מהחברים שלנו יש גישה לתחום הזה..
עשינו חישוב וראינו כי ייתכן ויהיה הפרש של כ-1,000 ש"ח בלבד בין לעשות בר לבד לבין להשכיר שירותים של בר אלהוכול מקצועי.. חברים שהיו במקביל לאלינו בהכנות לחתונה עשו סקר שוק באיזור ואמרו לנו מי הכי זול שהם מצאו – ופשוט הלכנו על זה. נ
פגשנו עם צדוק מטאו – בר. יצא מעט יותר יקר מאחר וזו חתונה קטנה (כמה שיותר אורחים – יותר משתלם מסתבר..) אבל זה נתן לנו ראש שקט והרגשנו שיורדת לנו אבן מהלב – אז סגרנו איתו. צדוק וצוות הברמנים היו הכי קולים, מקצועיים, שמחים, כייפים ואדירים. קיבלנו מעל ומעבר למצופה. 
עיצוב: עשינו לבד בסיוע חברים ומשפחה כישרונית. התהליך היה לנו (טוב בואו נהיה כנים- לשי) כיף ונעים ובא הכי בטוב. ביום האירוע שירן חברה טובה, בסיוע של צי חברים מסורים ותותחים – סידרה ועיצבה את המקום בצורה מהממת ומטריפה. 

עיצוב לחתונה חברתית
צולם ע״י מורן קורן גודמן

מגנטים: פה זו היתה הפעם היחידה לאורך כל ההכנות ש"נקענו". סתם, בלי סיבה מיוחדת 🙂 אחרי מלא השוואות וסקרי שוק סגרנו עם עמיר מ"ממו מגנט" שפגשנו בחתונה של בת דודה שנה לפני כן ואהבנו מאוד את הווייב שלו. יצאנו הכי מרוצים שרק אפשר. מגנטים איכותיים, אוירה טובה ומגניבה לאורך האירוע, כמות מטורפת של מגנטים, איכות צילום שלא יורדת מכל צלם סטילס מקצועי. הוא פינק אותנו והשקיע מעל ומעבר.
התחושה העיקרית שיצאנו איתה מהאירוע היא שכל האנשים שליווי אותנו לאורך כל ההכנות לאירוע ובחתונה עצמה – היו הכי נעימים ומתאימים לנו, מדויקים למי שאנחנו ולאווירה שרצינו שתעטוף אותנו בחתונה שלנו. וזה היה שווה כל שקל ושקל.
טקס: אנחנו בחרנו שלא להתחתן ברבנות. החופה היתה בשקיעה ביום שישי, חיתנו אותנו רן והדס רון, שהם גם מחתנים "מהצד" וגם חברים טובים של המשפחה. עשינו איתם 3 מפגשי לימוד של הכנה. הטקס התבסס על עקרונות טקס החופה והקידושין המסורתי, אך הוספנו לו חלקים שהיו חשובים לנו, הורדנו חלקים או משפטים שלא התחברנו אליהם, שינינו חלק מהמשפטים, כתבנו את הכתובה שלנו, הקראנו אחד לשניה נדרים, הפכנו את הטקס לשוויוני.. ובעיקר בחרנו. היה מרגש בקטע אחר, הרגשנו את הקהל שלנו איתנו במאה אחוז, קהילה עוטפת וחזקה שהיתה נוכחת ועדה לברית הנישואין שלנו. 
בכלל, לאורך כל התהליך של החתונה החברתית שלנו היינו עסוקים בבחירות. לא רצינו ששום דבר יהיה מובן מאליו, או שנעשה משהו כי "כולם עושים". רק כי זה נכון לנו וזה יעשה לנו טוב בחגיגת האהבה שלנו.
למזלנו אח של שי מהדור הצעיר והטכנולוגי עזר לנו לעצב אתר אינטרנט לחתונה בעזרת אתר "וויקס"- ממש פשוט ונוח. שלחנו לכולם מיילים עם הסבר כללי וקישור לאתר אינטרנט בו היה קישור לטבלת אוכל מקוונת ב"גוגל שיטש", הסבר על הקונספט של חתונה חברתית ועוד…

חתונה חברתית - שי ואריה
צולם ע״י מורן קורן גודמן

התחושה הכי חזקה שליוותה אותנו לאורך כל הדרך, באירוע עצמו ואחרי היא – שזה שלנו. אלה היו הבחירות השקולות שלנו ואנחנו מאושרים כי בחרנו בהן. 

חסרונות: חשוב לנו לציין כי לא הכל דבש ושושנים. חתונה חברתית מהווה הוצאה כלכלית הרבה יותר גדולה מחתונה "רגילה". כשעלה לנו החשש הכלכלי בהכנות וביררנו עם חברים, הרוב אמרו לנו כי הם כן כיסו את ההוצאות.
המסקנה שלנו היא כי הדבר מתאפשר לרוב כאשר יש סיוע כלכלי ממשפחה קרובה או רחוקה (איזה דוד עשיר תמיד טוב). או כאשר עושים בחירות לאורך הדרך שדברים מסוימים יהיו יותר פשוטים..
אנחנו מימנו את החתונה כמעט לבד וכן היו לא מעט דברים שהיו חשובים לנו שיהיו "פיקס" ולא "מאולתרים".
לא כיסינו את כל ההוצאות וכן נשאר סכום מסוים שהוצאנו מהכיס שלנו. לקחנו הלוואה קטנה לצורך זה ועדיין… אנחנו שמחים על ההחלטה. זה מה שאיפשר לחתונה שלנו להיות הכי שלנו.
בזכות העובדה שהזמנו את כל אחד מהאורחים שלנו לבוא לחגוג איתנו את אהבתנו בדרך האפשרית והרצויה עבורו.. עם או בלי אוכל.. עם או בלי מתנה או כסף. הרגשנו מוקפים בכל כך הרבה שמחה, התרגשות ואהבה טהורים.
היו צעירים שהגיעו עם מאכל בלבד. היו מי שהגיעו "בידיים ריקות". היו מי שהביאו כסף כדי להשתתף בהוצאות החתונה.
אבל בסופו של דבר ההתרגשות ואהבה שכל הדבר הזה איפשר – היו שווים את זה עוד אלף פעמים.
אז לא תמיד זה מתאים ולא לכל אחד. יש כל מיני מינונים שאפשר לגרום לדבר הזה לקרות. יש וויתורים שאפשר וצריך לעשות על הדרך. העיקר שתעשו את זה הכי שלכם שיכול להיות.

איך עושים חתונה חברתית
צולם ע״י מורן קורן גודמן

היו בחתונה שלכם ספקים שהתבלטו מעל כולם?
אנחנו מאושרים לספר שאנחנו מרוצים מכל ההחלטות שעשינו בבחירת האנשים שליוו אותנו במסע לקראת החתונה וביום האירוע עצמו. 
אדווה אופיר – מנהלת אירוע ומפיקת ארוחה חברתית שהיא גם חברה. למדה איתנו ובשבילנו תוך כדי, עשתה איתנו את כל התהליך באופן המקצועי, הרגיש ועל הצד הטוב ביותר. ביום עצמו ניהלה את החתונה בענווה ושלווה, הכל תיקתק בשלמות ואנחנו שחררנו לחלוטין והיינו מאה אחוז בשלנו עם ראש שקט. 
Dj אודי ארליך – הכי מדויק וקשוב שיש לאורך כל הדרך. הקפיץ את הרחבה באנרגיות מטורפות של שמחה ואהבה. 
מורן קורן גודמן – צלמת סטילס. התמונות מדברות בעד עצמן.. מוכשרת בטירוף! וכבונוס גם נעימה, רגישה ומדויקת. 
עמיר בוכניק "ממו מגנט"– צלם מגנטים. מתפקד ממש כמו צלם סטילס נוסף. תמונות מקצועיות, מוכשר בקטע אחר ועם וויב אדיר! השקיע מעל ומעבר.

מה הטיפים שלכם לזוגות שמתכננים חתונה חברתית?
חשוב שקודם כל תדעו להגיד לעצמם מה חשוב לכם? איך הייתם רוצים שתיראה החתונה שלכם? מה לא הייתם רוצים להכניס לתהליך התכנון ולאירוע עצמו?
במקביל, תחשבו מה התקציבים שעומדים לרשותכם, איך הסביבה המשפחתית והחברתית שלכם תקבל את הבחירות שלכם והאם ישנם אנשים שעלולים להיפגע מחלק מהבחירות שלכם ומה הייתם רוצים לעשות עם זה. בנוסף, איך נראית הסביבה הקהילתית שלכם מבחינת התגייסות, עזרה ולקיחת חלק בהפקת חתונה חברתית בתהליך ההכנות ובאירוע עצמו. 
דבר אחרון (למרות שיש עוד מלא..) לאורך כל הדרך תעצרו שוב ושוב ותשאלו את עצמכם מהם המשאבים העומדים בפניכם (כלכליים/ רגשיים/ כוחות) ומתי שווה לשחרר ולהוסיף עוד 1,000 ש"ח ולקחת ספק חיצוני, ומתי אתם יכולים לעוף על עצמכם ולעשות לבד או בעזרת חברים 🙂

קרדיטים ומידע שימושי:

מיקום החתונה: בדשא של הבריכה באלון הגליל
מוזיקה: DJ אודי ארליך
הגברה וחשמל: שומעים חזק
בר אלכוהול: טאו-בר
צילום סטילס: מורן קורן גודמן
צילום וידאו: אין
איפור: ליאור אלרון
שמלת כלה: בוטיק לכלה תל אביב
טבעות: ג'קסון רמת-גן
עורך הטקס: הדס ורן רון

גם חברים שלכם עושים חתונה חברתית? שתפו אותם ועזרו להם לעשות זאת!

Facebook
Twitter