רעיונות יצירתיים לצילום בחתונה שלכם

רעיונות יצירתיים לצילום חתונה
צולם ע״י תמר גת

אולי אתם רק בתחילת ההכנות לחתונה, אולי אתם כבר בשלבים מתקדמים, ייתכן והחתונה שלכם קטנה ואינטימית, או גדולה ומסיבתית – כך או כך, רב הסכויים, שמתישהו תתפנו לשקול את נושא הצילום בחתונה, ולא סתם. הצילום, מסתבר, הוא לעיתים אחד מהשירותים היקרים יותר, אחרי מיקום ואוכל.

כמו בכל תחום – יש מליון וחצי צלמות וצלמים, אם אתם נכנסים לקבוצות ברשתות החברתיות, אתם מקבלים תוך שתי דקות מליון שמות של צלמים ״מעולים! מהממים! *רק* הוא/היא! תותח!״ ועוד שאר סופרלטיבים, ואתם הולכים קצת לאיבוד…

ומעבר לכל האיבוד הזה – אתם עוצרים שניה לחשוב.
מה אם חשבתם וגיליתם ש…צוות צילום לחתונה שלכם זו פשוט הוצאה גדולה מדי?

אישית, כשפונים אלי זוגות שקשה להם עם ההוצאה על הצילום, אני בודקת איתם מה הקושי.
לפעמים אנחנו מגלים שהתקציב לא מאפשר הוצאה כזו, לפעמים אנחנו מגלים שהם כן רוצים שיהיה מי שיתעד, אבל הצילום לא ממש בראש מעייניהם, והם פשוט רוצים שיהיה משהו, שלא יתחרטו אח״כ שלא צולם, או שהמשפחה מאד לוחצת, אבל שבסה״כ זהו.
לפעמים אנחנו כמובן מגלים עוד כל מיני סיבות…

רעיונות לצילום חתונה
צולם ע״י תמר גת

למידה ואתם מתלבטים לגבי הצילום, ואם בכלל ומה אפשר לעשות איתו –
הכנתי לכם כמה רעיונות איך להוזיל את נושא הצילום באירוע שלכם, ועדיין שתהיה לכם מזכרת מהיום החגיגי שלכם.
בואו נתחיל:

1.להיעזר באורחים.
האפשרות הראשונה, שאולי הכי בראש של חתונה חברתית, היא שכפי שבחלק מהאירועים אנחנו נעזרים באורחים בהבאת האוכל, או בהקמת מתחם החתונה ועוד… גם כאן – יש דרך חמודה מאד להיעזר באורחים, ואפילו בלי להטריח אותם כמעט בכלל.
הרי כמעט כל אורח שלנו נושא איתו מצלמה.
כן, הסמארטפון שלה או שלו.
כל שעליכם לעשות הוא להכין שלטים שיפוזרו ליד השולחנות, ליד הרחבה או במקומות אסטרטגיים אחרים באיזור החתונה, המבקשת מהאורחים לצלם מה שבא להם, ואח״כ להקדיש עוד רגע להעלות אותם לאפליקציה ייעודית, או אפילו לאינסטגרם שלהם בלווי האשטאג ספציפי.
אח״כ אתם יכולים ״לאסוף״ את התמונות וליצור לעצמכם אלבום אינטרנטי חביב שמראה המון המון רגעים מהאירוע.
יתרונות: חינמי לחלוטין, מערב את האורחים בצורה ידידותית וכיפית, מאפשר לכם לאסוף את התמונות ללא תלות בכך שהמצלמים ישלחו לכם אותן אח״כ, מאפשר צילום של רגעים שמישהו ״מבחוץ״ לאו דווקא היה תופס, המצולמים מרגישים מאד בנוח עם המצלמים, שכן הם חברים/משפחה…
חסרונות: אין דרך לצפות מראש את כמות ההשתתפות בפעילות הזו, איכות הצילום תהיה תלויה במצלמים (ובכמות האלכוהול שהם יזרימו לפני), גודל התמונות שיצולמו יהיה יחסית קטן, ואם תרצו אח״כ להדפיס אלבום או להשתמש בפלטפורמות שדורשות תמונות ברזולוציה גבוהה זה עשוי להיות בעייתי.

צילום חתונה זול
צולם ע״י תמר גת

2. למנות צלמים מקרב החברים:
לרובנו יש חברים שיודעים לצלם. לחלקם יש אפילו מצלמה טובה (יותר מהסמארטפון).
אפשר לבקש מ3-4 חברים שיודעים לצלם, שהעזרה שלהם בארגון והפקת החתונה בטבע הזו תהיה לצלם.
למה 3-4? כי בכל זאת הם חברים, ואני בטוחה שתרצו שיהיה להם גם פנאי לחגוג אתכם ושלא ירגישו מחוייבים להיות כל הזמן ״בתפקיד״. אם יש כמה כאלה פזורים באירוע, הם יוכלו לצלם כשמתחשק להם (את הטקס והברכות וכו׳ סביר להניח שכולם יצלמו באופן יותר ממוקד) בלי להרגיש שזה הורס להם את ההנאה כאורחים באירוע.
יתרונות: איכות צילום גבוהה יותר מסמארטפונים, אנשים ייעודיים שאתם יודעים שיש להם ״עין״ טובה, גם כאן – צילום קרוב, ולא על ידי מישהו ״מבחוץ״…
חסרונות: קושי בתיאום מי מצלם מתי – יש מצב שכולם יצלמו באותם רגעים רשמיים ומרכזיים ובשאר הזמן פחות, איכות הצילום תלויה ביכולות הצילום של המצלמים, במידה והתמונות לא יצאו כפי שחשבתם יש סיכון בכך שהמצלמים הם חברים ולא נותני שירות שאינכם קשורים אליהם באופן אישי (יעני, לא לערבב עסקים וחברים…).

 

3. אותו דבר כמו סעיף 2, אבל משודרג:
צלמים מקצועיים מצלמים היום לא קבצי jpg רגילים, אלא קבצים שנקראים raw. קובץ כזה הוא קובץ שמכיל המון מידע וניתן להעביר אותו עיבוד ולהוציא ממנו תמונות באיכות גבוהה יותר.
במידה ומיניתם חברים שיצלמו, ויש להם מצלמות שאינן סמארטפונים – בקשו מהם לצלם במצב raw (אפשר למצוא ביוטיוב הדרכות איך להעביר כל דגם מצלמה למצב הזה).
את התמונות שיצלמו החברים, תוכלו אח״כ להעביר במרוכז לעורכ/ת תמונות שיוציאו את המיטב ממה שתפסו החברים.
זה אמנם בתשלום, אבל התשלום משמעותית קטן יותר מאשר אדם שגם יצלם אתכם במשך שעות רבות וגם יערוך אח״כ את התמונות.
יתרונות: כל אותם יתרונות של סעיף 3, ובנוסף, האפשרות לשדרג/להציל תמונות שהוציאו החברים ממצלמתם.
חסרונות: אותם חסרונות של סעיף 3 ובנוסף, עורך טוב ככל שיהיה יכול לשפר תמונות עד רמה מסויימת. וברגע שמי שמצלם את התמונות הנשלחות לעריכה אינו צלם מקצועי שלוקח בחשבון את העריכה, חשוב לתאם ציפיות לגבי מה יכולות העריכה של צילום כזה (יש דברים שלגמרי אפשר לעשות בעריכה, ויש דברים שאי אפשר לעשות בעריכה, גם המתקדמת ביותר..).

צילום חתונה חברתית
צולם ע״י תמר גת

4. צוות צילום מתחיל:
אלו יכולים להיות סטודנטים לצילום באחת המכללות, או צלמ/ת שזה עתה פתחו את העסק, שצילמו דברים אחרים ורוצים להכנס לתחום האירועים ומבקשים לבנות לעצמם תיק עבודות.
היתרון: מחיר. חד משמעית. צלמים מתחילים יגבו פחות על עבודתם.
החסרון: ופה אני לרגע חובשת את כובע הצלמת, ומשתפת אתכם, שצילום חתונה בניגוד לצילום אירועים קטנים, או תחומים אחרים, הוא תחום מאתגר למדי.
צלמי חתונות טובים, הם ״מולטי-טאסק״ ברמה גבוהה מאד.
אנחנו אלו ששמים לב לכל מה שקורה מסביב, צריכים להגיב במהירות ולדעת לתפעל את המצלמה שלנו באופן כמעט אוטומטי כדי ללכוד בעדשה רגעים יפים אך קצרים, אנחנו אלו שזוכרים הרבה פעמים במקומכם את מה שאמרתם לנו בשיחת ההכנה שאתם לא רוצים לשכוח, אנחנו אלו שנמצאים אתכם הרבה הרבה שעות, בדרך כלל יותר מכל נותן שירות אחר בחתונה שלכם, אנחנו אלו שמחזיקים ציוד + ציוד גיבוי למקרה ונתקל בתקלה טכנית, אנחנו אלו שכבר מנוסים בעבודה בתאורה מאתגרת של רחבת ריקודים או של חתונת שטח…
בבחירתכם צלמים מתחילים, מוכשרים אמנותית ככל שיהיו (ויש צלמים צעירים מוכשרים כמו שדים, באמת!), קחו בחשבון שהצילום יכול להיות בסופו של דבר לא שונה מחברים שיצלמו אתכם, כפי שהצעתי בסעיף 2.
אם תתכוננו לכך, יכולה להיות לכם בסופו של דבר הפתעה לטובה, אבל לא תתאכזבו אם הצלמ/ת הצעירים יפספסו רגעים משמעותיים, או שיתקלו בתקלה כלשהי שלא תאפשר להם להמשיך לצלם או כל מיני דברים שקורים לפעמים, והנסיון הוא זה שלימד אותנו להתמודד איתם 🙂

5. להיעזר בצוות מקצועי בצורה יצירתית:
אם בכל זאת הצילום חשוב לכם ושמתם אותו במקום גבוה בסדר העדיפויות שהגדרתם לכם, ואתם כן רוצים להשקיע בו, אבל לא להשתגע – אפשר פשוט לבחור מה הכי משמעותי לכם, וללכת עליו.
יש מי שהסטילס הוא החלק החשוב עבורם, ויש שדווקא הוידאו.
יש מי שממש אוהבים מגנטים, ומי שזה מיותר עבורם.

צילום חתונות בזול
צולם ע״י תמר גת

הנה כמה רעיונות לשכירת צלמים מקצועיים, בוריאציות לא שגרתיות:

צוות וידאו – אם תעדיפו צילום וידאו, תוכלו לשלב את אחד מהרעיונות לצילומים שנכתבו כאן למעלה במקום הסטילס, ולהביא צלמ/ת וידאו שיערכו לכם אח״כ קליפ כיפי ונעים למזכרת.
אחד היתרונות הבולטים של וידאו, הוא שמספיק צלמ/ת אחת/ד לכמות די גדולה של אנשים.
צוות סטילס – אם דווקא הסטילס יותר מדבר אליכם, בחרו לכם צלמ/ת סטילס טוב/ה וותרו על הוידאו.
אפשרות נוספת שקרצה להרבה זוגות שאני מצלמת ולא היו מעוניינים בוידאו מקצועי, היא השאלת חצובה (השאלתי בשמחה), והם גייסו חבר/ה עם מצלמה טובה, שצילמ/ה רק את הרגעים המרכזיים (טקס, ברכות, הפתעה כלשהי) ובעצם לא נדרש/ה לשום דבר חוץ מלוודא שלא נעמדה איזו דודה בדיוק מול המצלמה.
מגנטים – אם מאד מתחשק לכם תמונות קלילות, ושיהיה לאורחים שלכם משהו קטן שיישאר להם מהחתונה, אפשר להכין עמדה כיפית, עם אקססוריז, כובעים, מסכות, עניבות, שפמים על מקל או כל מה שעולה על דעתם ואפשר להזמין מעלי-אקספרס בגרושים, ולאפשר לאורחים שלכם להצטלם באופן עצמי.
במידה והזמנתם צוות של שתי צלמות סטילס, אפשר לבקש שאחת מהם תעמוד בזמנים מסויימים ליד העמדה ותצלם את החבר׳ה משתטים (ואז התמונות המפלילות יהיו *אצלכם*).
כמה צלמים צריך? אז ככה. ההמלצה הרגילה היא לאירוע של מעל 200 אורחים להזמין שני צלמי סטילס. ולאירוע של מעל 400 איש, כדאי צלמ/ת וידאו שני/ה.
בפועל, הבחירה היא בידיים שלכם.
אתם יכולים להחליט שאתם מזמינים צלם יחיד, גם אם מספר האורחים שלכם עולה על הכמות הנקובה פה.
מה זה אומר? זה אומר שהחלקים המרכזיים יצולמו, מזוית צילום יחידה.
זה אומר שלא בטוח שלכל האורחים תהיה תמונה טובה (במיוחד לאלו שלא מגיעים לרחבת הריקודים או פשוט נשארים לשבת במקומות מרוחקים יותר מלב העניינים) ולכן אני ממליצה בחום לתדרך את צוות הצילום מי האנשים שחשוב לכם שיהיו תמונות שלהם (לרב אלו משפחה, סבים וסבתות, וחברים קרובים, אבל לכל אחד יש vip's אחרים).
אבל זה גם אומר שלכם תהיה אפשרות לשכור צלמ/ת מקצועית ותישאר לכם מזכרת מפורטת מהערב החגיגי שלכם, שזו אפשרות לא רעה בכלל.

6. צילום חלקי

יש גם אפשרות, להזמין את כל מרכיבי הצילום שתרצו (בין אם רק סטילס, רק וידאו, או שניהם) רק לחלקים מסויימים של היום: להכנות, לצילומי החוץ, לאירוע עצמו, או אפילו לתחום את הצילום לשעת סיום כלשהי. כל אלו יכולים לאפשר לכם לשלם פחות לצלמ/ת שהכי רציתם ולא להתפשר על האיכות והחיבור, אלא על *מה* שיצולם (לדוגמא, להזמין את הוידאו רק לצילומי החוץ ועד לסוף הטקס יעלה פחות מיום צילום מלא, או לוותר על צילומי הכנות ולהזמין כל כל הצלמים רק לאירוע עצמו, וכל וריאציה שתעלה על דעתכם ותשמח אתכם).

צילום חתונה הוא דבר מורכב. אבל הוא גם מה שנשאר לכם מהאירוע אחרי שכולם מתפזרים, אדי האלכוהול מתפוגגים והצפצופים באזניים מההגברה הולכים ונחלשים.

צילום החתונה (לטעמי) הוא דבר חשוב, אחרת כנראה שלא הייתי בוחרת לעסוק בכך, אבל מה שהכי חשוב – הוא שאתם תרגישו נח עם הבחירות שלכם.
אם קראתם עד לפה, הבנתם שלא חייבים לקחת חברות צילום גדולות, ולא חבילות שהן ״fixed״ ואי אפשר לזוז מהן, אפשר להיות יצירתיים, להתגמש בלי להרגיש שמפסידים דבר, והעיקר – לחגוג את האהבה שלכם באופן שהכי הכי מתאים לכם.

שיהיה בטוב, בשמחה ובאהבה!
תמרי.

גם חברים שלכם עושים חתונה חברתית? שתפו אותם ועזרו להם לעשות זאת!

Facebook
Twitter