אוכל בחתונה חברתית – בואו נעשה קצת סדר

אוכל לחתונה חברתית
צולם ע״י מורן קורן גודמן

אחד הסימני שאלה הכי גדולים בנוגע לחתונות חברתיות הוא האוכל. רבים מהזוגות הרבה פעמים לא יודעים מאיפה מתחילים ומרגישים שהנושא גדול עליהם. אנחנו כאן בשביל לעשות לכם סדר בכל התמונה.

קודם כל, הכי חשוב שתדעו שאחד הדברים הכי טובים בחתונות חברתיות זה האוכל!  זה ממש כמו להגיע למסעדה שמציעה לך מגוון רחב משלל תרבויות ואיזורים בעולם. ממש ככה! כל אורח שמביא אוכל לחתונה, לרוב יביא את המנה הטובה ביותר שלו. את זו שהוא הכי אוהב להכין בבית ולפנק את החברים. 
אז השפע הוא ענק, מגוון הטעמים הוא ממש אין סופי וזו פשוט חגיגה כלל חושית! 

שאלת השאלות: "האם כל האורחים בחתונה חברתית צריכים להביא אוכל"? 
תשובתנו היא לחלוטין לא. אין שום סיבה שכל אורח שמגיע לחתונה יביא אוכל. ההמלצה היא שגודל המנה של כל אורח שמביא אוכל תהיה בגודל שתספיק לבין שישה עד שמונה אנשים. אין כל סיבה שכל האורחים יביאו אוכל, כי במידה וזה יקרה כמויות האוכל שיזרקו בסוף החתונה יהיו עצומות. 
היופי בחתונות חברתיות שהבחירה היא בידיים שלכם. אתם בוחרים את כמות המנות שהייתם רוצים שהאורחים יכינו ויבשלו. 
הרבה מהזוגות בוחרים שרק החברים והמשפחה הקרובים יכינו את האוכל, ואת ההשלמות הם יעשו בעצמם ע"י חיזוקים של ספקים קטנים, או ע"י קנייה מרוכזת.

תכנון אוכל לחתונה חברתית
צולם ע״י מורן קורן גודמן

אתם בטח שואלים את עצמכם איך זה עובד, ואיך מתחילים לתכנן את סידור האוכל?
ראשית, על מנת לתכנן את כמויות האוכל בצורה הטובה ביותר – הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לסגור סופית את רשימת המוזמנים ולדעת את מס' האורחים הצפויים להגיע לחתונה.

השלב הבא, הוא לחשוב ולהבין מי מבין האורחים הייתם רוצים שייקחו חלק בהכנת האוכל לחתונה.
אתם יכולים לשלוח הטופס אוכל לחתונה ( שדיברנו עליו ממש כאן ) לכלל האורחים, או רק לחלק מסויימים של האורחים בחתונה. החלק הזה הוא כמובן לשיקולכם, ובהתאם למה שמרגיש טוב ונוח לכם.
הטבלה תהיה בנויה בצורה כזו שאתם מגדירים מראש את כמות המנות לכל סוג מנה, ואנשים משבצים את עצמם בצורה עצמאית, וברגע שהטבלה מתמלאת אתם יודעים שסגרתם פינה. 

השלב הבא שלנו נוגע לתכנון המטבח, במרבית החתונות לא רואים אותו והוא לרוב יהיה מאחורי הקלעים. אבל גם כאן, חשוב לנו לתת לכם מס' נקודות חשובות שיעזרו לכם.
המטבח החברתי: בחתונות חברתיות המטבח מתנהל בצורה מעט שונה ממטבח של חתונה רגילה.
הצוות של המטבח החברתי מקבל לידיו בעזרת המלצרים את האוכל של האורחים, ותפקידו הוא לחלק ולחמם את האוכל לפי סדר ההוצאה של המנות.
למשל, בחלק הראשון של החתונה להוציא אל המזנונים את סלטים והמנות ראשונות.
לאחר מכן, בהתאם למה שהוחלט מראש מחממים את המנות עיקריות שדורשות חימום, מסדרים את המנות בכלי הגשה ומסדרים בצורה אסתטית ומזמינה בדוכני הבופה.
מיקום: תכננו היטב את מיקום המטבח, שימו לב שיש מרחב עבודה לצוות המטבח.
ציוד: אנו ממליצים לדאוג שיהיה כיור לשטיפת כלים. זה מחווה יפה מאד להחזיר לאורחים את הכלי האוהל שהם הביאו נקי לאחר השימוש. 
תנורי חימום – מכיוון שחלק נכבד מהמנות שיגיעו לידי המטבח ידרשו חימום – המטבח החברתי חייב מינימום תנור חימום אחד גדול אשר יכול לחמם מס' גדול של מנות בו זמנית. אנו ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע לגבי כמות התנורים המומלצת בהתאם לגודל החתונה שלכם. 
תאורה והצללה – בחתונת יום – חשוב מאד לדאוג שלצוות העובדים במטבח תהיה הצללה, בשעות הלילה – לשים לב שפריסת החשמל והתאורה מכסה את המטבח ושקיימת תאורת שטיפה במטבח. 
היינו ממליצים לשכור את שירותיו של איש מקצוע שיש לו ניסיון בניהול מטבחים בשטח. 

צלמת בר אילון
צולם ע״י בר אילון

הספקים הקטנים, והאנשים הקרובים שמכינים את מנות הבסיס:
במרבית החתונות החבריות, יש מס' חברים קרובים או איזה סבתא שיודעת להכין תבשילי קסמים שלוקחים על עצמם להכין מנה את אחת המנות אבל בכמות ענקית. 
למשל, להכין סירה מג'דרה ענק שמספיק ל 30-40 איש. או כל מנה אחרת שתבחרו לנכון. 
יש לכם חבר/ה שישמחו להכין איזה סיר ענק מלא בכל טוב? אנחנו ממליצים על כך מאד. 
וכמובן, תמיד יש את האופציה לגשת לאחד הכפרים שמסביבכם, או למקום בייתי שאתם אוהבים לאכול בו, ולשאול לגבי הזמנה של כמות גדולה של מס' מנות ושיכינו אותם ליום החתונה. 
העלות תהיה קלילה ונעימה, וזה מעשיר ונותן בסיס מצויין להגשת האוכל. 

יש לכם שאלות נוספות? צריכים את עזרתנו? נשמח לעזור! מוזמנים ליצור איתנו קשר.

גם חברים שלכם עושים חתונה חברתית? שתפו אותם ועזרו להם לעשות זאת!

Facebook
Twitter

נשמח לשמוע את ממכם...

איזה מדריכים הייתם רוצים לראות באתר?