אחרי החתונה – למה כדאי לעשות חתונה קצת אחרת

חתונה חברתית ירדן וסתו
צולם ע״י תום דוד

רציתי לשתף את החוויות שלי מההכנות ומהחתונה עצמה, ואולי לעזור לחברות/ים שיתחתנו בעתיד! ובעיקר לשפוך את כל הידע שיש לי בנושא. זה ארוך - ניסיתי לספר בפירוט, כדי שזה יעזור למי שצריך/כה

אז דבר ראשון – סתו ואני ידענו שאנחנו לא רוצים חתונה "רגילה", אולם וכו', ושאנחנו רוצים לעשות מסיבה כיפית לכל מי שאנחנו מכירים ואוהבים. היה לנו גם חשוב שאנשים לא ירגישו מבואסים או מחוייבים לבוא לחתונה, ושאת מה שאנחנו יכולים להשקיע נשקיע, בלי להסתמך על כספים של אנשים אחרים.
אז אחרי כל זה – אני פשוט אספר מה היה, ואולי יש פה טיפים שתוכלו להשתמש בהם בהמשך 🙂.

טקס: הרב ארי חסיד ליווה אותנו בתהליך. אני חייבת להגיד שזה מבחינתי בהתחלה פחות היה משמעותי ( הרעיון של הטקס בכלל ), אבל כל הפגישות עם ארי היו נהדרות – וגרמו לטקס להיות הכי משמעותי בשבילי בחתונה.
הבנתי שממש חשוב להיפגש כמה פעמים לפני, לדבר על הטקס עצמו – המבנה שלו, מה חשוב שיהיה ומה חשוב שלא, וגם באופן כללי על הקשר והמשמעות שלו.
אני חושבת שארי הצליח להעביר באופן מושלם את מי שאנחנו בטקס, והתרגשנו בטירוף כל הטקס (לא בטוחה כמה זה היה אבל כל הזמן הזה). מה שהיה ממש מוסיף אני חושבת זה הברכות האישיות מאנשים חשובים בחיים שלנו, וזה שכתבנו את הכתובה לבד, מה שהפך אותה למאוד משמעותית.
(נ.ב. עשינו גם הסכם לכבוד הדדי ותנאי בקידושין – שזה יכול להיות פוסט שלם אבל חשוב להזכיר את זה.
תעשו. זה חשוב באוםן אישי אבל גם כתהליך חברתי גדול שאתם צריכים לקחת בו חלק)

הפקת חתונה חברתית
צולם ע״י תום דוד

אוכל: אוכל זה חשוב. תכלס תכלס. אבל בחתונות, גם אם יש אוכל טעים, הוא עולה הון תועפות… היה חשוב לנו אוכל טעים אבל הגיוני במחיר. כמו שאתם יודעים, ברגע שיש את המילה חתונה באוויר כל מחיר עולה פי 2.
אז החלטנו ללכת על אוכל דרוזי של קייטרינג מקומי – סולטאן סאג'ור. עלה לנו פחות מחצי ממנות חתונה רגילות, והאוכל היה מדהים. הם היו מקצועיים, הביאו צוות וציוד איתם, היו נחמדים לאורך כל הארגון ואפילו עשו לנו את ההמבורגרים וציפס באמצע הלילה.

קישוטים: אני ממש התלהבתי מהפרויקט של לחשוב על כל הקישוטים לחתונה. בגלל שהיה לנו הרבה זמן יחסית (איזה חצי שנה נראה לי) היה אפשר להזמין דברים מאיביי, ולעשות קישוטים עם חברות ואחיות ברוגע ובלי לחץ זמנים.
אני ממש ממליצה על זה – זה כיף, מגבש, מרגש בחתונה עצמה ועולה משמעותית פחות מכל מעצבת שאפשר למצוא. אמנם אני משוחדת, אבל אני חושבת שיצא באמת יפה. מוסיפה תמונות.

קישוטים לחתונה חברתית
צולם ע״י תום דוד

צלם: רצינו תמונות מהאירוע, אבל לא היה אכפת לנו מאיזה שם גדול או משהו. ביקשנו מתום דוד, צעיר מוכשר מהיישוב שייצלם (כמובן בעבור תשלום).
התמונות יצאו מהממות, ובמשמעותית פחות כסף! אתם בטוח מכירים איזה צלם בתחילת דרכו, שהרבה פעמים ייקח את האירוע הרבה יותר ברצינות מאנשים "מנוסים", וככה גם אתם עוזרים לו להיכנס לעולם הזה וגם הוא עוזר לכם עם זיכרון של הכל 🙂 חשוב לעשות פגישת תיאום מראש – לדבר על מה חשוב לכם שיהיה בתמונות, מה חשוב שיקרה בערב וכו. ממליצה על תום באופן אישי 🙂

דיג'יי: ידענו איזה מוזיקה אנחנו רוצים – שירים מוכרים שכיף לרקוד אליהם. פתחנו קבוצת וואטצאפ עם חברים כמה חודשים לפני, וכל פעם שמישהו חשב על שיר הוא כתב אותו.
ככה לפני החתונה הייתה לנו רשימה מכובדת של מלא שירים כיפים. הדיג'יי שלנו היה Yuval Chain ששוב, לא דיג'יי "מקצועי" מעולם האירועים, אבל שיא ההשקיע בבניית הרשימה לפי הסדר הנכון, והיה בהתלהבות שיא במשך כל הלילה שזה היה מדהים לראות.
לא חושבת שהיה מישהו שהיה יכול לעשות את זה יותר טוב. ושוב – פחות כסף (משמעותית) מדיג'יי בעל שם, לכולם היה כיף וגם ליובי (אני מקווה :))

מנהל אירוע: זה נשמע מצחיק. אבל ידענו שאם אנחנו מארגנים את החתונה בעצמנו, אנחנו צריכים שבחתונה עצמה יהיה מישהו שאחראי על הכל ושלא נצטרך אנחנו או המשפחות להתעסק בכלום.
Jonathan Pitz Sabatani הסכים להיות, וזה היה החלטה סופר טובה ללכת על זה מבחינתנו. גם הוא עזר לנו עם כל הדברים הטכניים שהיה צריך לחשוב עליהם לפני, כולל רשימות מסודרות ולו"זים, וגם בזמן האירוע באמת לא היינו צריכים לחשוב על כלום – הוא דאג להכל כולל הכל.
אז אם אתם מפיקים בעצמכם אירוע – נראה לי שחשוב לא לוותר על מישהו כזה.
תוך כדי האירוע היו גם קומונת כרמיאל של נוע"ם המהממות/ים – 7 חבר'ה צעירים בשנת שירות, שהיו אחראיים לנקיון, חניות, סדר וארגון כללי. הם גם סידרו את הקישוטים על השולחנות. אני לא חושבת שצריך אנשים שעובדים בזה, הקומונה היו מהממים וגם התרגשו בשבילנו תוך כדי.

חתונה חברתית ביישוב
צולם ע״י תום דוד

מקום: התחתנו בשורשים. זה אומר שהיה לנו אולם ו"גן" יפהפה, אבל הבנתי מההיכרות את העולם הזה שיש הרבה מקומות שאפשר לבקש בתמורה לסכום לא גדול לעשות בהם אירוע (יישובים, קיבוצים) בבריכה או באיזה מועדון בתמורה לסכום לא גדול. אני חושבת שמבחינתי החיבור האישי למקום היה מדהים, אבל בכללי אפשר להפוך כמעט כל מקום ליפה בעזרת קצת יצירתיות, אז לא מרגיש לי שצריך לשלם הון בשביל זה.

בר: ביקשנו משחר ונועה המקסימים להיות הברמנים שלנו. שלחנו אותם לעשות שיעורי בית לפני בהכנת קוקטיילים, ותכלס בעיקר היה חשוב לנו שיהיה נחמדים ולא שיעיפו כוסות באוויר וכאלה. הם היו חמודים מאוד ואנשים ממש נהנו ואמרו לי שכיף שבחרנו אותם 🙂
לכל האורחים שלנו אמרנו להביא אלכוהול במקום כסף. עשינו רשימה בגוגל דרייב של כל מה שהיה צריך, ואנשים נרשמו. קנינו קצת את מה שנשאר. אחרי החתונה נשאר מלא אלכוהול, ותוך כדי היה המון אלכוהול איכותי וטעים, שהיה כיף לכולם!

בגדים: שמעו, אני לא מבינה למה להוציא כל כך הרבה כסף על הסיפור הזה. באמת.
סתו קנה חולצה ונעליים ביד שניה, ומכנסיים באיזה 200 שקל נראה לי בקאסטרו או משהו. הוא נראה מאוד טוב (גם בחתונה וגם בכללי). חברה מהממת שלי תפרה לי את השמלה שזה היה מדהים. גם כי קיבלתי בדיוק מה שרציתי, וגם כי זאת הייתה מתנת חתונה מרגשת ממש.
גם אם אין לכם חברה מהממת כמו יובל, אם תלכו לתופרת (לא של שמלות כלה, סתם), תבחרו בד בעצמכן, תחשבו על גזרה – זה יעלה בערך פי 10 פחות. ואני לא חושבת שיש הבדל…
שיער איפור וזה:  ממש יש מצב שאני פשוט לא שמה לב להבדלים, אבל אני איפרתי את עצמי (אין לי נסיון בזה בכלל, זה היה בעזרת סרטוני יוטיוב, איפור ש Danielle Golding עזרה לי לבחור ועזרה מ Hilla Hascalovich). אני חושבת שיצא יפה 🙂 רוני אחותי עשתה לי את התסרוקת היפהפיה שהחזיקה כל הלילה בלי שום צורך בסידורים מחודשים.

איך עושים חתונה חברתית
צולם ע״י תום דוד

לאורך התהליך ובחתונה עצמה המשפחה והחברים עזרו המון – ואם אני אתחיל לתאר כל אחד באופן אישי אז זה כבר יהיה מוגזם אבל בלי שום ספק זה היה יותר ממה שיכולנו לבקש.

אני חושבת שלסיכום, אם הגעתן/ם עד פה, באמת שהיה לי כיף בכל התהליך הזה. זה דרש הרבה מחשבה וארגונים, אבל זה שנהניתי ולא הייתי לחוצה וחלשת עצבים כל החודשים האלה היה מהמם. ובחתונה עצמה הייתי באופוריה מטורפת. בקיצור – היה מושלם.
אם יש לכן/ם שאלות על עלויות ספציפיות או משהו בכללי – אני אשמח לענות!
ותודה לכל המשפחה והחברים המדהימים שלנו, היה לילה מושלם.

קרדיטים ומידע שימושי:

מיקום החתונה: יישוב שורשים
מוזיקה: Yuval Chain 
בר אלכוהול: חברים הביאו
צילום סטילס: תום דוד
איפור: עצמאי
מנהל אירוע: Jonathan Pitz Sabatani
ביגוד: קסטרו, חברה תפרה את השמלה
אוכל: סולטאן סאג'ור
עורך הטקס: הרב ארי חסיד
קישוטים: עיצוב עצמאי

גם חברים שלכם עושים בטבע? שתפו אותם ועזרו להם לעשות זאת!

Facebook
Twitter