ומה יקרה אם נפרד?...

חתונה חברתית - מעיין שברץ
צולם ע״י מעיין שוורץ

המלצה חשובה שלא מדברים עליה וחשוב לכל זוג - "מה יקרה אם נפרד?"* היי,שמי רוני התחתנתי לפני כמה חודשים עם החבר הכי טוב שלי, אנחנו למעלה מ-4 שנים ביחד, והחלטנו לעשות צעד הבא בזוגיות שלנו לפי השקפת עולמנו.

התחתנתו דרך ארגון "הוויה" שעזרו בכל התהליך של חתונה חילונית- יהודית. 
לכל אחת יש חששות כשהיא עושה את "הצעד הגדול".
במקרה שלי האמת אף פעם לא חשבתי שאתחתן, וזו הייתה אחת החוויות הכי מרגשות שעברתי.

כחלק מישיבה על הטקס העלו בפנינו כמה נושאים, העלינו כל מיני רגשות וחששות וכחלק מהכנה לחתונה העלו בפנינו את נושא -הסכם הזוגיות- הסכם המאגד בתוכו כל מה שנכון לכם ומנסה ליישב מחלוקות אם חלילה ייצרו ויובילו לחלילה פרידה, נדע בשקיפות ופתיחות איך להתמודד איתה בצורה הכי פחות פוגעת בשני הצדדים.

להבדיל מ "הסכם ממון", שרוב זוגות שמתחתנים ברבנות לא יבצעו אותו, רק אם לצד מסויים יש כסף ונכסים-
*זה הסכם לחיים משותפים!*
הסכם שבו זוגות פתוחים מוכנים להתעסק בנושאים לפעמים שיכולים להיות לא נעימים או שמעדיפים להתעלם מהם
" מה יהיה אם ניפרד?" 
" מה יהיה כשיהיו ילדים?"
" האם לוותר / לעבוד על זה?"
עברו לי בראש 20,000 מחשבות,
והפגישות והשיחה על ההסכם הזה העלו הרבה דברים שגם אני וגם בן זוגי הרגשנו, או שהיינו רוצים שיקרה כדי שתמיד לא משנה מה נוכל להישאר חברים.

בדור שלנו חשוב מאוד לעשות הסכם כזה, שיש לו תוקף משפטי וגם מנטלי, במיוחד בזמנים האלה שאחוז הגירושים עולה…ולפעמים אולי יותר קל לוותר.

צריך לדבר על דברים בחופשיות ולעשות סדר אם יהיה בלאגן ומה יקרה אם נפרד? - כיף להתחתן - חתונה בטבע | הרשת החברתית לחתונות בטבע

מי שעזרה לי לעשות סדר, לדבר על הדברים בפתיחות, להתייעץ ולשאול את כל השאלות שלא העזתי לשאול היא אפי הולדשטיין, עו"ד לענייני משפחה ויועצת משפחתית מהממת, שליוותה אותנו עם כל השאלות שהיו לנו והסבירה לנו לעומק על כל סעיף בהסכם. שינינו, קראנו ודיברנו על שינויים…והיא הייתה לאורך כל הדרך תומכת, מכילה ומבינה.

מומלץ בחום ♥️

גם חברים שלכם עושים חתונה חברתית? שתפו אותם ועזרו להם לעשות זאת!

Facebook
Twitter